Vi bærer på drømmer alle sammen. Gud har lagt dem der - ikke for at vi bare skal drømme, men for å Finne!
Han har mange planer for oss, som noen ganger kan virke overveldende. Men Han vet..hva han gjør

Dessverre ofte blir vi hindret i å følge disse drømmene- av hvem? Av oss selv for det meste. Frykt, bekymringer..tanker som; jeg kan jo ikke det, hva vil andre si?, unormalt, det er farligt, en dag..,men ikke nå..

Gud har noe mer for oss -mye mer. Du vet det. Kjenner det i hjerte. Noen ganger trør vi feil..andre ganger går vi i blinde..,men Lev DIN historie. Følg fotsporene som ligger foran deg (Ef.2,10). Som bloggnavnet sier: Gå med ditt hjerte og følg dine drømmer. Selv om du må, som Egil Svartdahl sa så bra en gang: DO IT AFRAID!

Håper du vil leve ut dine drømmer. Nå skal jeg følge èn av mine... og turen går til Brazil.

Tuesday, September 6, 2011

Tudo está bem!!

Naa har eg endelig roet meg saa pass at eg klare aa sitte meg foran datan :)
Det er saa rart aa vere her paa andre siden av jorden!! Hver morgen eg vaakne maa eg fortelle meg selv..du e faktisk her! :) Familien eg bor hos e kjempe greie!! Eg vil legge ut bilde av dem senere. De bor bare noen minutter fra stranden!! :) Yeah!! lucky me.. I know. Men siden eg e "innfodt" loper eg ikke t stranden v forste anledning. = P Maten eg har faatt e veldig god. Og eg prove aa ikke spise for mye...saa eg ikke slremme de for ka matvrak de har faatt i hus..,men tror hemmeligheten begynner aa bli oppdaget..
Eg har d saa godt, eg kunne ikke hatt d bedre. Ingen stress.. eg slappe bare av.. observere alt nytt og fremmed..og prove aa lere meg noen gloser.. foler eg e paa rekarnasjon. Eg v i menigheten paa sondag..men v da ganske trott..(jet lag). Naa har eg mer eller mindre faatt en normal dognrytme. Men fikk hvertfall m meg at pastoren pratet om det aa folge sine drommer!! samme hva drommer d var!! Og han nevnte Josefs drommer og Martin Luther Kings: I have a dream.. og d v jo ganske passende t min blogg :) :) Saa eg sa Amen t d.Paa fredag skal eg begynne aa jobbe paa "prosjektet". Hvor d er 30 barn fra 3-6 aar som bor i slummen, men som kommer dit aa faar mat og stell. I utgangspunktet skal jeg jobbe der paa prosjektet mandag, onsdag og fredag.
Eneste problemet eg har her e moskito!! mygg! De e veldig glad i meg, men eg e ikke glad i dem. Men naa har eg faatt meg mygnett over sengen..saa foler meg som en prinsesse der eg ligge. Ellers deler eg rom.. med en Lagartixa, firfisle..har bare sett t han forste dagen da han ville hilse paa den nye samboeren sin. (Av alle portugisiske ord.. v Lagartixa d forste ordet eg lerte da eg var paa leir i Brasil da eg var 11 aar. Saa all kunnskap kommer for nytte en dag:))
Eg har aldri lagt paa en hardere madrass i hele mitt liv! Det e godt for hoften og ryggen (og d var ingen ironi).
D e saa goy aa kjenne meg igjen her i Recife. Bodde jo her 2-3 uker m bibelskolen..saa d e saa mange gode  minner..hoteller, mcdonalds, menighten ++)
Familien eg bor hos har internett hima, saa d e jo supert :) ingen unnskyldning t aa ikke oppdatere meg litt da.
Tchau

No comments:

Post a Comment