Vi bærer på drømmer alle sammen. Gud har lagt dem der - ikke for at vi bare skal drømme, men for å Finne!
Han har mange planer for oss, som noen ganger kan virke overveldende. Men Han vet..hva han gjør

Dessverre ofte blir vi hindret i å følge disse drømmene- av hvem? Av oss selv for det meste. Frykt, bekymringer..tanker som; jeg kan jo ikke det, hva vil andre si?, unormalt, det er farligt, en dag..,men ikke nå..

Gud har noe mer for oss -mye mer. Du vet det. Kjenner det i hjerte. Noen ganger trør vi feil..andre ganger går vi i blinde..,men Lev DIN historie. Følg fotsporene som ligger foran deg (Ef.2,10). Som bloggnavnet sier: Gå med ditt hjerte og følg dine drømmer. Selv om du må, som Egil Svartdahl sa så bra en gang: DO IT AFRAID!

Håper du vil leve ut dine drømmer. Nå skal jeg følge èn av mine... og turen går til Brazil.

Tuesday, September 6, 2011

Ulikheter!!

Mye er likt, men mye er ogsaa anderledes fra min hverdag paa den andre siden av kloden, saa eg tenkte aa ha et innlegg der eg etterhvert vil skrive noen av disse ulikhetene:
-Jeg skrev tidligere at folk her er veldig hjelpsomme, men ikke bare hjelpsomme..veldig gavmilde ogsaa!! Det virke som d er helt naturlig aa spor om andre ogsaa vil ha det du har tenkt aa kjope.. dermed.. motsatt da..bor jo eg spor andre om eg skal kjope ogsaa t dem, det jeg har tenkt aa kjope t meg selv.
- Her er det populert aa vere utlending!!! Ja, det maa man si er en forskjell fra det norske samfunn..? Her en dagen var det to 14 jenter som spurte om aa faa ta bilde av seg selv sammen m meg!! Wow! Ska sei..artigt va litt blanda folelser der..paa en maate folte jeg meg spesiell..som en kjendis el.noe, paa en annen maate folte jeg meg som et skjeldent dyr en maa faa tatt et bilde av.. Men en kan bli litt for populer ogsaa.. her en dagen skulle jeg og to venninner paa en Jesus festival (flere 1000 som danser, jubler og feire Jesus i gaten og paa starnden til all mulig musikk), paa veien dit gikk vi forbid en mann som ble SAA gla for aa se meg!! Som om han kjente meg?? han snakte og smilte..jeg stoppet opp og forstod ingenting..saa kysset han meg paa begge kinn!! What! Ja, d er normalt aa hilse paa dem MAN KJENNER med et kyss ut i luften, men en kysser ikke folk man ikke kjenner paa kinnet!  Hele hendelsen var merkelig..men hendte det for han fant ut jeg er en utlending..maa eg si at populariteten ved det har flere sider =P
- Folk stresse ikke her..jeg som det siste aaret har blitt mye flinkere til aa komme paa tiden..saa kommer jeg her..aassaa er de "verre" enn eg noen gang har vert! Eg maa bare le.. Her endag skulle vi dra til mote klokken 19.45, klokken 19.42 spor faren meg om jeg er klar..og eg tenkte naa maa eg skynde meg "jeg trenger bare et par minutter saa er jeg klar" svarte eg..og tenkte det var logisk i og med klokken var det den var.."ok, svarte han..om du ikke skal dusje da, saa gaar jeg i dusjen"  !!?? jo,jo saa slik er det..og da vi omsider kom til menigheten var vi ikke de siste som kom engang!! Mens eg synest d var ekkelt og uhofligt at vi kom 30 minutter forsent..Dette vil nok ikke vere godt for min tidsforbedring naar jeg kommer til Norge igjen.
- Folk er veldig hjelpsomme her.. selvsagt er vi hjelpsomme i Norge ogsaa..men paa en mer synlig og dyp maate her. Alle vil hjelpe..ogsaa de som ikke har peiling..paa noe en spor om. Noe jeg synest er underlig, men som er helt normalt her er at naar bussen er stappfull av folk, slik at mange maa staa, er det helt normalt at de som sitter tilbyr seg aa ha vesken eller andre ting de staaende har, paa fanget. Artigt! Ser for meg i Norge..om jeg hadde tilbudt meg aa tatt vesken til noen paa bussen..hadde vel bare faat Det skeptiske blikket..what, mine your own buisness..raring..
- MYGG!
- kaldt vann aa dusje i
- varmt (blir ikke under 20 grader her!)
- aldri stille
- bonner og ris hver dag.. hores bad ut..men maten e veldig god..og bonnene tilbredes paa ulike maater

2 comments:

  1. For å si det slik det er...for sol og temperaturer over 20 her på denne verdensdel hadde eg nok ikke hatt noe imot mygg, kaldt vann og bønner...Hva et liv, LEILA ;)

    Hilsen...Tysker´n

    ReplyDelete
  2. Her er d monsunregn. Så kald dusj er ikkje så uvanlig. Hilsen Bergenseren

    ReplyDelete